Apple ja Qualcomm pääsemässä sopuun patenttiriidassa

Manu Pitkänen

Apple ja Qualcomm pääsemässä sopuun patenttiriidassa
Qualcomm ja Apple ovat pääsemässä sopuun yhtiöiden välisessä patenttikiistassa, kertoo Qualcommin toimitusjohtaja Steve Mollenkopf CNBC:n Mad Money -ohjelmassa.

Mollenkopfin mukaan yhtiöiden välillä on ollut keskusteluyhteys jatkuvasti ja hänen arvionsa mukaan kiistan sopimisessa ollaan päästy jo "porstuaan asti". Sovinnon hieromisessa ollaan päästy siis jo pitkälle, mutta aivan vielä mitään allekirjoitettavaa sopimusehdotusta ei ole pöydällä. Apple ei kommentoinut asiaa.

Qualcommin toiveena on, että Apple palaisi takaisin sen asiakkaaksi kun kiista on saatu ratkaistua. Uusimmissa iPhoneissa käytetään vain Intelin kehittämiä modeemeja. Matkapuhelinyhteyksissä on edessä iso muutos, kun 5G:n käyttöönotto alkaa tämän ja ensi vuoden aikana. Qualcomm luonnollisesti haluaa maksimoida markkinaosuutensa uudessa teknologiassa.


Tilaa Puhelinvertailun uutiskirje!

Lähetämme noin kerran viikossa uutiskirjeen, joka sisältää viikon ajalta tärkeimmät uutisemme.

Tilaamalla uutiskirjeemme hyväksyt sääntömme ja tietosuojakäytäntömme.

Parhaat kännykkätarjoukset

Xiaomi Redmi Note 15 Pro+ – hinta laskenut -20%

Xiaomi Redmi Note 15 Pro+
400 € Hobby Hall
549 € Proshop

Alin hinta viikko sitten: 499 €

Honor X5c Plus – hinta laskenut -20%

Honor X5c Plus
79 € Gigantti
79 € Power
79 € Mobiilipiste.fi

Alin hinta viikko sitten: 99 €

Motorola ThinkPhone 25 – hinta laskenut -19%

Xiaomi Redmi Note 15 Pro – hinta laskenut -18%

Xiaomi Redmi Note 15 Pro
260 € Hobby Hall
369 € Proshop

Alin hinta viikko sitten: 319 €

Kommentoi artikkelia

Pysy aiheessa ja kirjoita asiallisesti. Epäasialliset viestit voidaan poistaa tai niitä voidaan muokata toimituksen harkinnan mukaan.

Haluan ilmoituksen sähköpostitse, kun ketjuun kirjoitetaan uusi viesti.