Nokia Siemens Networks vähentää väkeä 1500 hengellä

1
Panu Roivas

Nokia Siemens Networks vähentää väkeä 1500 hengellä
Nokia Siemens Networks ilmoitti perjantaina aloittavansa suunnitellun 1500 työntekijän vähennyksen.

Vähennysten syy on vastikään 1,2 miljardilla ostettu Motorolan verkkoyksikkö. Työntekijöitä potkitaan pellolle lähinnä WiMax ja GSM -osastoilta entisestä Motorolan yksiköstä. Karsimisen kerrotaan olleen tarpeellista koska Motorolan partneri Huawei pelkäsi sen Motorolalle paljastamien IP-tietojen joutuvan NSN:n käsiin, ja uhkasi sitä kanteella.

NSN kertoi väen vähentämisen syyksi Motorola-kaupan myöhästymisen ja siitä johtuneen vähäisemmän kysynnän yksikön tuotteille ja palveluille. Ensimmäisenä lähtövuorossa on Swindonin yksikön 150 työntekijää.

1500 pihalle päästetyn lisäksi toiset 1200 tullaan siirtämään LTE- ja WCDMA-yksiköihin, jotka ovat tällä hetkellä tuottoisempia NSN:lle.


Tilaa Puhelinvertailun uutiskirje!

Lähetämme noin kerran viikossa uutiskirjeen, joka sisältää viikon ajalta tärkeimmät uutisemme.

Tilaamalla uutiskirjeemme hyväksyt sääntömme ja tietosuojakäytäntömme.

Parhaat kännykkätarjoukset

Honor X5c Plus – hinta laskenut -20%

Honor X5c Plus
79 € Gigantti
79 € Power
79 € Mobiilipiste.fi

Alin hinta viikko sitten: 99 €

Xiaomi Redmi Note 15 Pro+ – hinta laskenut -20%

Xiaomi Redmi Note 15 Pro+
400 € Hobby Hall
549 € Proshop

Alin hinta viikko sitten: 499 €

Motorola ThinkPhone 25 – hinta laskenut -19%

Xiaomi Redmi Note 15 Pro – hinta laskenut -18%

Xiaomi Redmi Note 15 Pro
260 € Hobby Hall
369 € Proshop

Alin hinta viikko sitten: 319 €

Kommentit (1)

remix
remix

1

IP-tiedot tarkoittaa tässä siis Intellectual Propertyä, eli tietotaitoa. Kuullostaa vähän vastuun siirtämiseltä tuollaiset väitteet.

Vastaa

Kommentoi artikkelia

Pysy aiheessa ja kirjoita asiallisesti. Epäasialliset viestit voidaan poistaa tai niitä voidaan muokata toimituksen harkinnan mukaan.

Haluan ilmoituksen sähköpostitse, kun ketjuun kirjoitetaan uusi viesti.